De hoofddoekjes van Lodewijk Asscher

hoofddoekjes positief ?

OpinieZ

Ik schrijf dit op de middag van de dag van de verkiezingen. De uitslagen laten nog een paar uur op zich wachten. Maar er zoemt iets rond in mijn hoofd, sinds het TV-debat gisteravond, aan de vooravond van vandaag. En ik raak dat maar niet kwijt.

Felheid
De felheid waarmee Lodewijk Asscher zich weerde in het debat met Geert Wilders viel veel kijkers op. Hij leek ineens de mantel van de bezonnen bewindsman te hebben afgeworpen. Allerwegen hoor ik lof van commentatoren en lees ik prijzende recensies. Ik begrijp dat. Het leek er inderdaad op alsof hij zich van ketenen had bevrijd en de geboden kans van een debat met Geert Wilders met gretigheid te hebben aangepakt. Mogelijk te laat, althans volgens sommigen.

Maar bij mij bleef iets anders hangen: dat voorbeeld van die zorgzame verpleegsters, “met hoofddoekjes”. “Nederland is ook van hen”, voegde Asscher daar betekenisvol aan toe.

Wie…

View original post 445 woorden meer

Gepubliceerd door

modilanto

making paintings/illustration in vectors and pixel also on yoors website

Geef een reactie

